KORZYŚCI DLA GMIN WYNIKAJĄCE Z UCZESTNICTWA W PROGRAMIE
- Możliwość nawiązania kontaktów z rzetelnymi przedsiębiorcami.
- Pozyskanie nowych inwestorów.
- Obiektywna weryfikacja gmin pod kątem spełnienia przez nie wymagań certyfikacyjnych.
- Uzyskanie niezależnej oceny inwestorów dzięki badaniom ankietowym inwestorów, przeprowadzanym przez biuro konkursu w II etapie programu we wszystkich gminach biorących w nim udział - na podstawie ich ocen gmina uzyskuje raport benchmarkingowy - unikalne narzędzie służące poprawie jakości obsługi inwestorów i usprawnieniu organizacji pracy urzędu. W trakcie badania inwestorom zadajemy 20 pytań dotyczących obsługi inwestorów oraz inwestycji przez gminę.
- Poznanie swojej pozycji marketingowej na tle innych gmin uczestniczących w konkursie oraz możliwość wprowadzenia zmian w procedurach i organizacji obsługi inwestorów na podstawie tzw. analizy benchmarkingowej (na podstawie podsumowania badań ankietowych (o których powyżej) przeprowadzonych wśród losowo wybranych inwestorów poszczególnych gmin biorących udział w II etapie konkursu, gmina uzyskuje informację nt. własnej pozycji w stosunku do najgorzej ocenionej gminy, najlepiej ocenionej gminy oraz do wyników średnich - informacje są poufne i znane jedynie organizatorom oraz zainteresowanym gminom).
- Uzyskanie argumentów ostatniego rzędu w negocjacjach z inwestorami (np. gmina jest najlepiej oceniana pod względem szybkości obsługi inwestorów w danej grupie gmin).
- Budowa wizerunku gminy przyjaznej dla inwestorów.
- Rekomendacja od biznesu - uwiarygodnienie gminy.
- Poznanie niezależnej oceny zewnętrznej, innej niż ocena lokalna.
- Deklaracja stosowania standardów etycznych, co jest szczególnie istotne dla przedsiębiorców.
- Szeroka promocja i możliwość zaprezentowania własnych dokonań oraz planów gminy. Kilka razy w ciągu roku informujemy media ogólnopolskie, regionalne i lokalne oraz branżowe (prasę, radio, TV i portale internetowe) o konkursie i jego uczestnikach, a później laureatach. Każdorazowo informacje są przekazywane ok. 4.000 dziennikarzy w wymienionych mediach. Tylko w 2008 r. ukazało się blisko 300 relacji nt. konkursu i jego uczestników w TV, radio i prasie. Konkurs i jego uczestnicy/laureaci są także promowani:
- wśród przedsiębiorców uczestniczących w programie "Przedsiębiorstwo Fair Play" oraz zapraszanych do tego programu (co roku w bezpośrednich spotkaniach zapraszamy ok. 18.000 przedsiębiorców z całego kraju do udziału w "PFP");
- wśród przedsiębiorców z kraju i zagranicy odwiedzających Krajową Izbę Gospodarczą (m.in. w ramach misji handlowych) oraz w trakcie zagranicznych misji handlowych organizowanych przez KIG;
- w ambasadach zagranicznych w Polsce oraz wydziałach handlowych przy ambasadach RP w Europie, USA, Australii, Azji;
- w Katalogu Ofert Inwestycyjnych, w którym gminy mogą zaprezentować mocne strony gminy i oferty inwestycyjne z możliwością ich aktualizacji;
- za pośrednictwem strony internetowej konkursu www.fairplay.pl;
- podczas uroczystej gali finałowej programu "Przedsiębiorstwo Fair Play", ostatnia odbyła się 5.12.2008 r. w Sali Kongresowej Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie i zgromadziła blisko 1.600 gości z całego kraju, głównie przedsiębiorców, ale także laureatów konkursu "Gmina Fair Play", którzy przyjęli nasze zaproszenie. Zachęcamy Państwa do korzystania z tej możliwości promowania własnej gminy oraz oferty inwestycyjnej, ponieważ jest to doskonała okazja do nawiązania kontaktów z potencjalnymi inwestorami.
- za pośrednictwem biuletynu PFP, który jest m.in. dystrybuowany wśród wszystkich gości gali "Gmina Fair Play", a także wśród wszystkich gości gali "Przedsiębiorstwo Fair Play" (ten ostatni zawiera relację z gali "Gmina Fair Play" wraz z listą laureatów danej edycji).
- Mobilizacja do przeprowadzenia samooceny gminy w wielu dziedzinach w trakcie przygotowywania ankiety oraz audytu w gminie).
- Możliwość wymiany informacji, doświadczeń, nawiązania współpracy i kontaktów z innymi samorządami, które osiągają sukcesy na polu przyciągania inwestorów.
- Nagrody: tytuł, godło promocyjne i certyfikat "Gmina Fair Play"; statuetka Laureata Konkursu dla najlepszych gmin w poszczególnych kategoriach; wyróżnienia honorowe dla wyróżniających się gmin w poszczególnych kategoriach.
- Możliwość uczestniczenia w różnego typu spotkaniach, szkoleniach oraz uroczystościach (np. w gali finałowej programu "Przedsiębiorstwo Fair Play" - informacja powyżej).
- Nową korzyścią oferowaną laureatom konkursu jest uzyskanie metodologii, jak efektywnie zarządzać zasobami ludzkimi w urzędzie - "Zatrudnienie Fair Play" - będą to wskazówki, jakie działania podejmować, by stworzyć efektywne zespoły pracowników realizujących swoje obowiązki zgodnie z przyjętymi strategiami rozwoju gminy. Więcej informacji na ten temat można uzyskać na stronie: www.praca.fairplay.pl.
Wszystkie prezentowane w dokumentach konkursu oraz w niniejszym zestawieniu korzyści (badania inwestorów, raporty, zdjęcia, udział w spotkaniach, promocja w mediach, wśród przedsiębiorców, prezentacja oferty gminy w Katalogu Ofert Inwestycyjnych, itd.) są oferowane Państwu w ramach opłat regulaminowych (informacja nt. opłat - w regulaminie: p. III i p. V) i nie wymagają dodatkowych opłat.
Możliwość wykorzystania znaku "Gmina Fair Play"
Plan Działań PR
Jak zorganizować dobrą konferencję prasową