Nazwa gminy:
Rodzaj gminy:
Województwo:
Liczba mieszkańców:
 
Gmina Aleksandrów Łódzki Gmina Babimost Gmina Barciany Gmina Biecz Gmina Błonie Gmina Bodzechów Gmina Chmielnik Gmina Choroszcz Gmina Czerniewice Gmina Dąbie Gmina Dąbrowa Tarnowska Gmina Dębica Gmina Dębno Gmina Długołęka Gmina Dmosin Gmina Dobrzeń Wielki Gmina Dopiewo Gmina Duszniki Gmina Dywity Gmina Gierałtowice Gmina Godów Gmina Gromadka Gmina i Miasto Czerwieńsk Gmina i Miasto Warta Gmina Iława Gmina Iwaniska Gmina Jabłonna Gmina Jabłonna Gmina Jarosław Gmina Jeżów Gmina Kargowa Gmina Kisielice Gmina Kleczew Gmina Kleszczewo Gmina Kleszczów Gmina Kobierzyce Gmina Kobylanka Gmina Komorniki Gmina Konopnica Gmina Korsze Gmina Kosakowo Gmina Krasne Gmina Krupski Młyn Gmina Książki Gmina Legnickie Pole Gmina Lesznowola Gmina Lewin Brzeski Gmina Linia Gmina Lubartów Gmina Lubsko Gmina Lutowiska Gmina Łącko Gmina Łukta Gmina Miasta Ozorkowa Gmina Miasto Dębica Gmina Miasto Koszalin Gmina Miasto Mysłowice Gmina Miasto Ostrów Wielkopolski Gmina Miasto Rzeszów Gmina Miasto Sochaczew Gmina Miasto Szczecin Gmina Miasto Zgierz Gmina Miejsce Piastowe Gmina Miejska Duszniki-Zdrój Gmina Miejska Łeba Gmina Miejska Polanica - Zdrój Gmina Miejska Wąbrzeźno Gmina Miejska Zawidów Gmina Morawica Gmina Mszczonów Gmina Narewka Gmina Nowa Ruda Gmina Nowe Miasto Lubawskie Gmina Orzysz Gmina Osiek Jasielski Gmina Ośno Lubuskie Gmina Ozorków Gmina Pawłosiów Gmina Poczesna Gmina Polkowice Gmina Postomino Gmina Przemków Gmina Pułtusk Gmina Raciechowice Gmina Rakoniewice Gmina Rusiec Gmina Sitkówka-Nowiny Gmina Skrzyszów Gmina Solina Gmina Stare Miasto Gmina Strawczyn Gmina Sulechów Gmina Sulęcin Gmina Suwałki Gmina Świdnica Gmina Świebodzice Gmina Święta Katarzyna Gmina Świlcza Gmina Tarczyn Gmina Teresin Gmina Tryńcza Gmina Ujazd Gmina Wasilków Gmina Wielka Wieś Gmina Wołczyn Gmina Wólka Gmina Zadzim Gmina Zgorzelec Gmina Zielona Góra Gmina Złota Gmina Żagań Gmina Żelechlinek Gmina Żukowo Miasto Bartoszyce Miasto Bydgoszcz Miasto Dąbrowa Górnicza Miasto Ełk Miasto Gorzów Wielkopolski Miasto Hrubieszów Miasto i Gmina Bogatynia Miasto i Gmina Buk Miasto i Gmina Chocianów Miasto i Gmina Czerniejewo Miasto i Gmina Gniewkowo Miasto i Gmina Góra Kalwaria Miasto i Gmina Jabłonowo Pomorskie Miasto i Gmina Karlino Miasto i Gmina Kolbuszowa Miasto i Gmina Krzyż Wielkopolski Miasto i Gmina Lesko Miasto i Gmina Międzylesie Miasto i Gmina Nekla Miasto i Gmina Ożarów Mazowiecki Miasto i Gmina Pilawa Miasto i Gmina Staszów Miasto Jarosław Miasto Konstantynów Łódzki Miasto Kutno Miasto Lubaczów Miasto Nowy Dwór Mazowiecki Miasto Otwock Miasto Pabianice Miasto Pieszyce Miasto Puck Miasto Rydułtowy Miasto Sandomierz Miasto Słupsk Miasto Sosnowiec Miasto Tarnobrzeg Miasto Włocławek Miasto Wodzisław Śląski Urząd Gminy i Miasta Odolanów

Korzyści

KORZYŚCI DLA GMIN WYNIKAJĄCE Z UCZESTNICTWA W PROGRAMIE

  • Możliwość nawiązania kontaktów z rzetelnymi przedsiębiorcami.
  • Pozyskanie nowych inwestorów.
  • Obiektywna weryfikacja gmin pod kątem spełnienia przez nie wymagań certyfikacyjnych.
  • Uzyskanie niezależnej oceny inwestorów dzięki badaniom ankietowym inwestorów, przeprowadzanym przez biuro konkursu w II etapie programu we wszystkich gminach biorących w nim udział - na podstawie ich ocen gmina uzyskuje raport benchmarkingowy - unikalne narzędzie służące poprawie jakości obsługi inwestorów i usprawnieniu organizacji pracy urzędu. W trakcie badania inwestorom zadajemy 20 pytań dotyczących obsługi inwestorów oraz inwestycji przez gminę.
  • Poznanie swojej pozycji marketingowej na tle innych gmin uczestniczących w konkursie oraz możliwość wprowadzenia zmian w procedurach i organizacji obsługi inwestorów na podstawie tzw. analizy benchmarkingowej (na podstawie podsumowania badań ankietowych (o których powyżej) przeprowadzonych wśród losowo wybranych inwestorów poszczególnych gmin biorących udział w II etapie konkursu, gmina uzyskuje informację nt. własnej pozycji w stosunku do najgorzej ocenionej gminy, najlepiej ocenionej gminy oraz do wyników średnich - informacje są poufne i znane jedynie organizatorom oraz zainteresowanym gminom).
  • Uzyskanie argumentów ostatniego rzędu w negocjacjach z inwestorami (np. gmina jest najlepiej oceniana pod względem szybkości obsługi inwestorów w danej grupie gmin).
  • Budowa wizerunku gminy przyjaznej dla inwestorów.
  • Rekomendacja od biznesu - uwiarygodnienie gminy.
  • Poznanie niezależnej oceny zewnętrznej, innej niż ocena lokalna.
  • Deklaracja stosowania standardów etycznych, co jest szczególnie istotne dla przedsiębiorców.
  • Szeroka promocja i możliwość zaprezentowania własnych dokonań oraz planów gminy. Kilka razy w ciągu roku informujemy media ogólnopolskie, regionalne i lokalne oraz branżowe (prasę, radio, TV i portale internetowe) o konkursie i jego uczestnikach, a później laureatach. Każdorazowo informacje są przekazywane ok. 4.000 dziennikarzy w wymienionych mediach. Tylko w 2008 r. ukazało się blisko 300 relacji nt. konkursu i jego uczestników w TV, radio i prasie. Konkurs i jego uczestnicy/laureaci są także promowani:
    • wśród przedsiębiorców uczestniczących w programie "Przedsiębiorstwo Fair Play" oraz zapraszanych do tego programu (co roku w bezpośrednich spotkaniach zapraszamy ok. 18.000 przedsiębiorców z całego kraju do udziału w "PFP");
    • wśród przedsiębiorców z kraju i zagranicy odwiedzających Krajową Izbę Gospodarczą (m.in. w ramach misji handlowych) oraz w trakcie zagranicznych misji handlowych organizowanych przez KIG;
    • w ambasadach zagranicznych w Polsce oraz wydziałach handlowych przy ambasadach RP w Europie, USA, Australii, Azji;
    • w Katalogu Ofert Inwestycyjnych, w którym gminy mogą zaprezentować mocne strony gminy i oferty inwestycyjne z możliwością ich aktualizacji;
    • za pośrednictwem strony internetowej konkursu www.fairplay.pl;
    • podczas uroczystej gali finałowej programu "Przedsiębiorstwo Fair Play", ostatnia odbyła się 5.12.2008 r. w Sali Kongresowej Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie i zgromadziła blisko 1.600 gości z całego kraju, głównie przedsiębiorców, ale także laureatów konkursu "Gmina Fair Play", którzy przyjęli nasze zaproszenie. Zachęcamy Państwa do korzystania z tej możliwości promowania własnej gminy oraz oferty inwestycyjnej, ponieważ jest to doskonała okazja do nawiązania kontaktów z potencjalnymi inwestorami.
    • za pośrednictwem biuletynu PFP, który jest m.in. dystrybuowany wśród wszystkich gości gali "Gmina Fair Play", a także wśród wszystkich gości gali "Przedsiębiorstwo Fair Play" (ten ostatni zawiera relację z gali "Gmina Fair Play" wraz z listą laureatów danej edycji).
  • Mobilizacja do przeprowadzenia samooceny gminy w wielu dziedzinach w trakcie przygotowywania ankiety oraz audytu w gminie).
  • Możliwość wymiany informacji, doświadczeń, nawiązania współpracy i kontaktów z innymi samorządami, które osiągają sukcesy na polu przyciągania inwestorów.
  • Nagrody: tytuł, godło promocyjne i certyfikat "Gmina Fair Play"; statuetka Laureata Konkursu dla najlepszych gmin w poszczególnych kategoriach; wyróżnienia honorowe dla wyróżniających się gmin w poszczególnych kategoriach.
  • Możliwość uczestniczenia w różnego typu spotkaniach, szkoleniach oraz uroczystościach (np. w gali finałowej programu "Przedsiębiorstwo Fair Play" - informacja powyżej).
  • Nową korzyścią oferowaną laureatom konkursu jest uzyskanie metodologii, jak efektywnie zarządzać zasobami ludzkimi w urzędzie - "Zatrudnienie Fair Play" - będą to wskazówki, jakie działania podejmować, by stworzyć efektywne zespoły pracowników realizujących swoje obowiązki zgodnie z przyjętymi strategiami rozwoju gminy. Więcej informacji na ten temat można uzyskać na stronie: www.praca.fairplay.pl.

Wszystkie prezentowane w dokumentach konkursu oraz w niniejszym zestawieniu korzyści (badania inwestorów, raporty, zdjęcia, udział w spotkaniach, promocja w mediach, wśród przedsiębiorców, prezentacja oferty gminy w Katalogu Ofert Inwestycyjnych, itd.) są oferowane Państwu w ramach opłat regulaminowych (informacja nt. opłat - w regulaminie: p. III i p. V) i nie wymagają dodatkowych opłat.

Możliwość wykorzystania znaku "Gmina Fair Play"

Plan Działań PR

Jak zorganizować dobrą konferencję prasową